Resepi Sotong Kurita Kecil

Halia dikisar 3 bawang merah dikisar 4. 1 bungkus fishcake dipotong 4.

D Ganu Cafe Masuk Gaji Nak G Makan Sini Cafe Kuala Terengganu Terengganu

Garam gula secukup rasa bahan bahan dikisar 5 biji bawang merah kecil 3 biji bawang putih 30 batang cili kering.

Resepi sotong kurita kecil. Saya beli 2 pek sotong kering bersaiz kecil selain ikan bilis selepas diberitahu yang ianya sedap sekali dibuat sambal tumis oleh pekerja resort. Senang kerana tak payah pergi ke pasar untuk mencari makanan laut untuk dibawa balik. Sotong siapa yang tidak suka olahan makanan yang bersumber daripada hewan laut ini sotong biasanya dimasak dengan cara digoreng dengan sambal ataupun kari.

1 2 ikat kangkung 3. Bahan utama yang digunakan dalam resepi ini ialah sotong. Bahan bahan 4 ekor sotong lebih ikut jumlah yang nak makan tu 1 batang serai diketuk 1 2 cawan santan pekat 1 keping asam gelugur 1 sudu besar g.

Dan rahsia untuk sambal yang sedap ialah keseimbangan rasa manis masin dan masam sambal tersebut. Rahsia untuk menyediakan hidangan sambal sotong kurita yang enak ialah sambalnya. Garam 1 sudu kecil cili padi 5 10 biji daun ketumbar secukupnya tomato dibelah 4 2 biji klik di sini untuk melihat resipi ini dengan lebih lanjut.

1 ekor sotong kurita basah 2 biji bawang besar dipotong bulat 2 ulas bawang putih mayang halus 2 biji bawang merah kecil dimayang halus cawan air asam jawa 1 cawan kacang tanah digoreng dikisar kasar. Ketiga tiga perisa ini perlu saling melengkapi dan adalah penting untuk mendapat keseimbangan tersebut. Kepala sotong 1 mangkuk kecil asam keping 1 keping sos cili 1sb garam gula secukup rasa.

Mmg kena dah sgt2 dah tu pasang tumis sotong cumit ni dgn nasi lemak. Cili kering dikisar 5 kicap manis dan masin. Nama sotong ni sebenarnya sotong cumit.

1 mangkuk kecil sotong kurita stotong kembang dipotong kecil 2. 1 bungkus fishball dipotong 5. Sambal tumis kepala sotong.

Kalau dulu mmg ia beto2 kering tp skrg tak berapa nk kering sbb permintaan tinggi di pasaran. Resepi sotong kurita mudah dan sedap dalam masa hanya 2 minit bahan bahan. Lagipun jadual sangat padat untuk tujuan itu.

Boleh cuba resepi sotong kangkung ini. Dgn nasi tak lemak pn sdp. Sambal sotong kurita oleh diana chan.

Sotong kurita 100 150gram 2. Nk lg sdp tmuis tu bagi pekat dan lagi sdp bila kita perangat dua tiga kali. Sesekali nak merasa sotong kangkung.

Namun hari ini kami ingin mengngsikan kepada anda resepi yang berbeza iaitu sotong masak kicap pedas. Biasa mkn dgn nasi putih biasa ni je.


LihatTutupKomentar